Popularne powiedzenie mówi, że jeden obraz często więcej niż tysiąc słów. Sprawdza się ono także w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Z początku były to jedynie statyczne obrazy, aczkolwiek razem z postępem techniki i popularyzacją kinematografii, a następnie telewizji oraz internetu, z czasem wyparły je filmy. Dziś filmy stanowią jeden trzonów ogólnoświatowych i lokalnych kampanii – bez względu na to, czy chodzi o akcje społeczne, promocję nowego produktu czy też budowanie wizerunki marki. Tak rozległe wykorzystanie filmów promocyjnych jest możliwe w głównej mierze dzięki zróżnicowania ich form, wśród których bez trudu można znaleźć tę, która do planowanej taktyki reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Produkcja filmów – jak reklamują się firmy i instytucje publiczne?
Najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, które są niezastąpione przy promowaniu firmy są spoty reklamowe. Świetnie znamy je z TV, lecz ostatnimi czasy istotnym sposobem ich dystrybucji jest także internet – na co dzień natrafiamy na nie na portalach informacyjnych czy też YouTube, poza tym powszechnym zabiegiem jest nadawanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Należy wspomnieć również o firmach korporacyjnych, które są ważną częścią taktyki kreowania korzystnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników oraz partnerów. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też różne instytucje – m.in. te zajmujące się reklamą regionów bądź miast, fundacji i organizacji charytatywnych. To narzędzie nadające się znakomicie do zaprezentowania przebiegu wszelakiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy biurowców czy autostrad), powabu konkretnego miejsca lub informacji o działalności charytatywnej. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj podsumowania rozmaitych wydarzeń.
Produkcję filmów promocyjnych powierz profesjonalnemu studiu
Żeby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła oczekiwane skutki, muszą one wyróżniać się wysoką jakością. Wobec tego produkcję filmów warto powierzyć sprawdzonej, kompetentnej firmie. Rangę usług świadczonych przez dane studio przybliży nam galeria jego dotychczasowych prac. ważne jest także to, z jakiego wyposażenia ono korzysta. Chodzi m.in. o drony umożliwiające wykonanie efektownych ujęć z lotu ptaka, praktycznie obligatoryjnych w dzisiejszych filmach korporacyjnych i promocyjnych.