Kliknij tutaj, jeżeli ciekawi Cię korzystna oferta private blog network.
Żeby odbiorca odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika treści. Ale nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, bo są tworzone i administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez agencję SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj wykorzystywane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii marketingowej, co wypada silnie podkreślić, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym
Prywatne sieci portali bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa i telefon bądź e-mail. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Kolejny ciekawy sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem natrafianie na linki do niego na różnych witrynach zewnętrznych postrzegają jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, gdzie liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym medycyną czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO