Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Zleć pozycjonowanie stron Kraków

Znamy trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Dzień Kobiet lub Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny model pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także znacznie niższą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Huawei P30 czerwony,
– buty sportowe Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep sportowy Śródmieście”)
– miejscowość (“weterynarz Kraków”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących w konkretnym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]