Zastanawiasz się, jak wybrać agencję SEO? Poznaj rady Google

Więcej o tym, jak wybrać agencję SEO.

Kiedy prowadzisz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, zapewne po czasie rozmyślasz o tym, co zrobić, by wyświetlała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. To oczywiste wszak, że w dzisiejszych czasach widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc zatrudnić dobrą firmę SEO? Zalecamy wsłuchać się w wskazówki specjalistów.

Google radzi, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO

Nie można negować, że cała branża usług SEO, a więc działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i bezustannie rozwija się w zasadzie tylko za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo istnienia innych opcji, jak przykładowo Bing, Rambler czy też Yandex, nadal liczą się pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto potrzebuje zaistnieć w internecie, powinien spróbować powalczyć o swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest mocna, na ogół nie jest to możliwe bez wsparcia fachowców z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których idea optymalizacji stron jest kompletną nowością, i przygotowało krótki film o tym, jak wybrać solidną agencję SEO.

Główne cechy dobrej agencji SEO

Pracownik Google z ponad dziesięcioletnim stażem punkt po punkcie objaśnia, jak poznać rzetelną firmę SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech między innymi:

  • zadbanie o całościową widoczność strony www, a nie jedynie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na pojedyncze słowa kluczowe,
  • zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego oraz praca nad poprawą jej użyteczności,
  • nieprzerwany monitoring stanu strony i cykliczną analizę jej statystyk,
  • umiejętność oceny budżetu i czasu potrzebnego do wykonania planowanych działań,
  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od zrozumienia, jak klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego firmy i kto stanowi jego największą konkurencję.

Przedstawicielka Google akcentuje również, że dobra agencja SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, często dającą większe efekty najczęściej po kilku miesiącach działań.