Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Powyższe symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.