Pawilony są pomocne w każdej firmie zajmującej się handlem. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego lub też być głównym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się podczas targów i podobnych wydarzeń, a dodatkowo, ze względu na mobilność i szybki montaż, używa się ich np. do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, powinien być właściwie dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
Producenci sprzedają różne warianty przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wytwarzane są na przykład z płyty obornickiej bądź drewna. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, jednak ich przenośność jest o wiele mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich daleko droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kas biletowych lub kiosków.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go posiadać?
Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub najważniejsze są dla nas koszty, najlepszą opcją będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje odznaczają się sporą trwałością, która jest rezultatem zastosowania do ich produkcji wysokiej klasy tworzyw. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, są odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, o ile będą odpowiednio konserwowane, posłużą kilkanaście lat – nawet przy intensywnym użytkowaniu.